Pariskunnan nykyinen residenssi on osoittautunut oivaksi kokoontumistilaksi ei ainoastaan loistavan sijaintinsa vaan myös mallikkaan kokonsa puolesta. Viimeksi samoissa neliöissä juhlittiin vuoden vaihtumista. Mikko oli kylläkin silloin reissussa, joten tänään oli oiva tilaisuus nähdä sitä pitkästä aikaa. Automatkalla tilitin sitten viime aikojen sekoilut ja Mikko sai oivat naurut. Loppupeleissä kaikki nämä kundit on sen tuttuja ja osa jopa kavereita, joihin mä olen alun perin tutustunut osittain sen kautta. Mikon kommentin mukaan mulle ei siis riitä yks tyyppi siitä porukasta kerrallaan, vaan tarttee kokeilla kolmea. Kasassa on mitä ilmeisimmin hyvän sopan ainekset.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Alkuperäinen suunnitelmahan oli käydä vaan saunassa ja ottaa samalla yks saunasiideri. En nyt ihan heti muista, koska tuollainen suunnitelma ois oikeesti pitänyt. Hommahan repes tietty käsistä viimeistään sen jälkeen, kun viinipullon korkki napsahti auki. Pullo tyhjäksi ja baariin. Iso kaveriporukka oli istumassa jo iltaa kantapaikassa ja sinne piti meidänkin suunnata.

Sisääntulo olisi voinut olla mulle vähemmänkin järkyttävä. Vierekkäin pöydässä nimittäin istuivat sekä se "ei mun tyyppinen" kundi että tiistainen seuralainen. Yritä siinä nyt ottaa sitten tuoli alle luontevasti. Jälkimmäisen vastaanotto oli huomattavasti lämpimämpi, enkä mä oikein tiennyt miten reagoida. Istuin kuitenkin sopivan etäisyyden päähän kummastakin ja yritin olla mahdollisimman normaali. Näytteleminen olisi varmasti onnistunut paremmin, ellei Mikko ois virnuillut mulle vähän väliä. Hengittelin syvään.

Jossain vaiheessa rupesin juttelemaan kuin vahingossa sen "ei mun tyyppisen" eli EMT:n kanssa. Mä halusin tsekata, missä mentiin. Oliko edellinen lauantai ollut virhe, vai oliko mahdollisesti jutulle tulossa jatkoa. Mua ainakin kiinnosti. Vastapuoli näytti myös vihreetä valoa. Jengi oli vähitellen jo vaihtamassa paikkaa, mutta me saatiin kuningasidea. Lähdetään meneen! Osa väestä oli jo lähtenyt, mutta kyllähän sana kiiri aika nopeesti kaikille kun me poistuttiin samaan aikaan ovesta. Mä en sit ilmeisesti ollutkaan aiheuttanut vielä tarpeeksi hämmennystä.

Spekuloitiin jonkin aikaa tyypillisillä meille vai teille –vaihtoehdoilla. Tällä kertaa päädyttiin vaihtoehtoon "teille", koska kundilla oli duunipäivä tulossa.  Perillä mua kohtasi seuraava pieni järkytys – kämppis eli karkausvuosikundi oli kotona! Onneksi se oli kuitenkin lähdössä aamulla jo ennen auringonnousua jonnekin ulkomaille, niin ainoa ongelma oli vaan päästä sisään sen huomaamatta. Ja tietenkin tyyppi oli hereillä. EMT tiesi, että mulla ja sen kämppiksellä on ollut juttu aikoinaan. Näin ollen se myös ymmärsi, etten mä välttämättä halua näyttää sille naamaani aamuyöstä kotiutuessani baarista sen nykyisen kämppiksen kanssa. Pieni harhautus ja mä pääsin livahtamaan takavasemmalle. Tältä erää olin siis turvassa. Todellinen teinifiilis.