Ortopedillä ei ollut miellyttävää kerrottavaa. Kantapäässä tai tarkemmin sanottuna akillesjänteen kiinnikkeissä ja niiden alla olevissa rasvatyynyissä sekä limapusseissa on todennäköisesti ollut niin paha tulehdus, että sinne on muodostunut arpikudosta. Arpikudos hinkkaa vastaavasti kaikkiin kenkiin ja kipu on helvetillinen. Lisäksi mulla sattuu olemaan erikoisen terävä kantaluun reuna, joka vielä edesauttaa tulehduksen muodostumista. Tuomio oli, että mikäli kantapää ei parane itsestään seuraavan kahden kuukauden aikana, niin se täytyy leikata. Operaatiossa arpikudokset poistetaan ja kantaluun terävää kulmaa pyöristetään. Toimenpide vaatii joko nukutuksen tai selkäydinpuudutuksen. Toistaiseksi lekuri määräsi mulle kaksi kuukautta lisää peli- ja juoksukieltoa ja sen jälkeen arvioidaan tilanne uudelleen. Siinä samassa pyyhkiytyi tyhjäksi seuraavat 8 viikkoa mun kalenterista treenien osalta. Mitä helvettiä mä teen kaikella vapaa-ajalla?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Mä taisin lähettää hiihtomaikalle sen ensimmäisen tekstiviestin. En muista mitä asiaa mulla oli, tuskin mitään tärkeää. Piti taas kerran laittaa matoa koukkuun ja lähteä vähän ongelle. Antaa kalan näykkiä, muttei kuitenkaan syödä koko matoa. Enkä mä myöskään halunnut koko kalaa, vähän vaan narrata sitä. Ja kalahan nappasi kiinni.

Mä yritin kai jossain vaiheessa tehdä hyvinkin selväksi, että kavereitahan tässä vaan ollaan. Mä en edes suostunut halaamaan kundia, koska mä en halunnut antaa väärää kuvaa. Se oli varmaan turhaa, koska mä olin ehtinyt jo sen väärän kuvan antamaan. Nyt olikin taas ongelma siinä, miten mä selviän kunnialla tilanteesta loukkaamatta vastapuolta. Nämä tilanteet tuntuvat olevan meikäläiselle liiankin tuttua hommaa nykyään. Ideoita ja yks edes yks potentiaalinen kundikaveriehdokas otetaan vastaan kiitos.